"

زندگی بدون نبض وضربان قلب میسر شد

گوناگون درج نظر

در حالی که بسیاری از مردم با نبض و ضربان قلب به زندگی متصل هستند، ‌دکتر بیلی کان و دکتر بود فرازیر از موسسه قلب تگزاس موفق به کشف راهی شده‌اند که جریان خون بیماران در زمان از دست رفتن نبض ادامه یافته و آنها را زنده نگهدارند.

این محققان سالها برای تکمیل یک قلب مصنوعی که از کار نیفتاده،‌ فرسوده نمی‌شود و همچنین در آن لخته‌های خون یا عفونت به وجود نمی‌آید، ‌تلاش کرده‌اند. 

آنها موفق به ساخت یک قلب مصنوعی شده‌اند که به نظر می‌تواند به این اهداف جامه عمل بپوشاند. تنها نکته این است که این دستگاه یک قلب نبوده و ضربان نداشته از این رو نبضی وجود ندارد. اگر بیماری یکی از این قلب‌ها را داشته باشد،‌ به نظر مرده آمده و نوار قلبی‌اش به شکل یک خط ممتد خواهد بود. 

این دستگاه جدید از نوعی فناوری استفاده می‌کند که از دهه ۱۹۸۰ برای کمک به نارسایی قلبی مورد استفاده قرار دارد. یک دستگاه کمک بطنی که نوعی دستگاه گردش خون بوده و به بطن راست یا چپ قلب کمک می‌کند. دستگاه کمک بطنی از یک روتور پره برخوردار است که خون را گردش داده و به سمت جلو در جریانی مداوم هدایت می‌کند.

درحالی که دستگاه کمک بطنی معمولا برای کمک به یک بخش قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ کان و فرازیر دو عدد از این دستگاهها را به یکدیگر متصل کردند تا بتوانند دور طرف قلب را تحت پوشش قرار دهند.

این محققان، آزمایش‌های خود را بر روی گوساله‌ها انجام داده و اکنون یک گوساله هشت ماهه موسوم به ابیگیل دارند که قلب ندارد.

این محققان قلب این گوساله را درآورده و به جای آن دستگاه جدید پمپاژ خود را قرار دادند.

ابیگیل اکنون براساس آزمایشات قلبی پزشکی مرده به نظر رسیده، اما یک گوساله جوان و پر انرژی است.

کان و فرازیر پس از انجام آزمایش‌های خود بر روی ۳۸ گوساله، تصمیم به انجام آن بر روی انسانها گرفته و این دستگاه را بدن یک مرد ۵۵ ساله مبتلا به آمیلوئیدوز قرار دادند.

قلب اصلی این فرد به دلیل ابتلا به این بیماری بسیار آسیب دیده و پزشکان تنها ۱۲ ساعت به او مهلت زندگی داده بودند. این فرد توانست با قلب مصنوعی تا یک ماه دیگر پیش از گسترش بیماری به سایر اعضای بدنش زندگی کند.

این محققان اعلام کرده‌اند که کارهای دیگری نیز باید پیش از ورود این قلب به بازار بر روی آن انجام شود




یک پاسخ بنویسید