"

آتنا قجر….صبای دیگر در گوشه ای از این مرزوبوم

بیماران دیگر درج نظر
سنندج – خبرگزاری مهر: “آتنا قجر” کودک سه ساله سنندجی که به دلیل مشکل لوزه تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، به دلیل نبود تجهیزات مراقبتهای ویژه بعد از عمل و اهمال کاری پزشکان دچار مرگ مغزی شده و پزشکان از بازگشت مجدد وی به زندگی قطع امید کرده اند.
به گزارش خبرنگار مهر در سنندج، آتنا قجر که دو سال و ۹ ماه سن دارد، روز سه شنبه سوم خردادماه سال جاری در کلینیک آرا سنندج که متعلق به بخش خصوصی است تحت عمل جراحی قرار گرفت و هم اکنون دچار مرگ مغزی شده است که والدین آتنا عدم وجود تجهیزات مورد نیاز مراقبت های بعد از عمل و اهمال کاری پزشکان معالج را دلیل اصلی این وضعیت اعلام می کنند.آتنا که هم اکنون در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بعثت سنندج بستری است طی مدت پنج روز اخیر در وضعیت کما بوده و پزشکان متخصص مغز و اعصاب بیمارستان بعثت سنندج، مرگ مغزی وی را تائید کرده اند و در حال حاضر در انتظار اخذ رضایت از والدینش برای قطع کردن دستگاه تنفس مصنوعی هستند.مادر آتنا در خصوص وضعیت کودک خود و روند عمل جراحی اش به خبرنگار مهر در سنندج گفت: با توجه به تشخیص پزشک متخصص، آتنا روز سه شنبه در کلینیک جراحی آرا تحت عمل قرار گرفت و متاسفانه از همان روز تاکنون وی دچار مرگ مغزی شده است و با توجه به اعلام پزشکان امید به زنده ماندن وی در حد صفر درصد است.

وی ادامه داد: بعد از اعلام نیاز به عمل جراحی آتنا و دستور پزشک معالج وی خانم دکتر آ. ف، مشاوره بیهوشی وی نیز توسط دکتر ر. ش انجام شد و آنها وضعیت عمومی آتنا را برای انجام عمل جراحی مساعد عنوان کردند و روز سه شنبه سوم خرداد ماه راس ساعت ۹ صبح وی در کلینیک جراحی آرا که متعلق به بخش خصوصی است، بستری شد.

وی می گوید: در حالی که من و پدر آتنا درخواست کرده بودیم که وی را برای عمل جراحی به تهران اعزام کنند ولی پزشک معالج وی اعلام کرد که این عمل سرپایی است و مشکل چندانی ندارد و می توان آن را به راحتی در کلینیک بخش خصوصی آرا در سنندج انجام داد.

مادر آتنا می گوید، راس ساعت ۱۰ صبح فرزند من به اتاق عمل برده شد و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه پزشک معالج وی از اتاق عمل خارج شده و اعلام کرد که عمل با موفقیت انجام شده و وضعیت عمومی بیمار نیز مساعد است ولی متاسفانه بعد از گذشت چندین ساعت و پیگیری های مختلف مشخص شد که آتنا دچار مشکلاتی شده و خبری از خروج وی از اتاق عمل نشد

وی افزود: بعد از گذشت بیش از چهار ساعت مشخص شد که آتنا دچار مرگ مغزی شده و علیرغم اینکه کلینیک آرا فاقد هرگونه تجهیزات مورد نیاز برای مراقبت های ویژه بیمار بعد از عمل جراحی بود ولی متاسفانه از اعزام آتنا به بیمارستان های سطح شهر نیز خودداری می شد.

مادر آتنا قجر افزود: بعد از تلاش های بسیار بالاخره موفق شدیم که شرایط اعزام وی را به یکی از بیمارستان های سطح شهر سنندج فراهم کنیم که متاسفانه کلینیک آرا نیز فاقد آمبولانس بود و سئوال اصلی اینجاست که چگونه این کلینیک که مجوز انجام عمل جراحی به آن داده شده، فاقد آمبولانس است.

بر اساس محتویات موجود در پرونده آتنا قجر، وی روز سه شنبه راس ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه بعد از ظهر در بیمارستان بعثت سنندج پذیرش شده و در همان بدو ورود به بخش مراقبت های ویژه انتقال داده شده است و در همان لحظات اولیه پزشکان متخصص داخلی، مغز و اعصاب وی را ویزیت کرده و آزمایش های لازم را روی وی انجام داده اند.

در گزارش های موجود در پرونده آتنا قجر آمده است که وی در زمان پذیرش در بیمارستان بعثت سنندج در شرایط بسیار وخیمی قرار داشته و ضریب هوشی وی ۳ و ۴ بوده است که میزان ضریب هوشی افراد در حالت طبیعی عددی بالای ۱۵ است و این شرایط نشان از وضعیت وخیم این بیمار بوده است.

همچنین در گزارش های ثبت شده و موجود در پرونده این بیمار مرگ مغزی نشان می دهد که هوای بسیار زیرپوست وی جمع شده و عملا امکان تنفس نداشته است که البته این وضعیت در صحبت های مادر و سایر بستگان وی نیز وجود داشت و آنها نیز این شرایط را تائید می کردند.

مادر آتنا و سایر بستگان این کودک بیمار ضمن تقدیر از همکاری های مسئولان و پرسنل بیمارستان بعثت سنندج اعلام کردند که همکاری های بسیار خوبی طی مدت پنج روز اخیر صورت گرفته و تمام کادر پزشکی و پرستاری این مرکز بهداشتی و درمانی از هیچ تلاشی برای خدمت رسانی به بیمار ما دریغ نکرده اند.

مادر آتنا که در شرایط روحی بسیار بدی قرار دارد و به سختی با خبرنگار مهر گفتگو می کرد، در ادامه سخنان خود گفت: سئوال من از همه مسئولان این است که چرا به وضعیت مراکز بهداشتی و درمانی بخش خصوصی که فعالیت می کنند رسیدگی نمی شود و چه کسی پاسخگوی مرگ کودک سه ساله من است و من باید چگونه این شرایط و وضعیت را تحمل کنم.

وی خواستار دخالت و رسیدگی فوری به این پرونده از سوی مسئولان استانی و کشوری شد و افزود: ما از مقامات مسئول دلیل به وجود آمدن این شرایط را پیگیری خواهیم کرد و انتظار می رود که با رسیدگی به این پرونده از تکرار مسائلی این چنین در استان کردستان جلوگیری شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در جواب سئوال خبرنگار مهر در خصوص وضعیت آتنا قجر و پرونده وی عنوان کرد: در حال حاضر نمی توان اظهار نظری در این خصوص داشت و باید پزشکی قانونی دلیل مرگ را اعلام و در صورت شکایت والدین مسئله در نظام پزشکی مطرح شود ولی آنچه که واضح است اینکه این بیمار در حالت عادی و بدون دلیل به این شرایط دچار نشده است.

چشم های آتنا کودک معصوم و سه ساله سنندجی که امروز بنا به هر دلیلی بر تخت بیمارستان بعثت سنندج میخکوب شده، دیگر باز نخواهد شد و ناله های والدینش نیز پایانی ندارد ولی این انتظار به حق والدین آتناست تا عوامل و یا عاملین این وضعیت مورد بازخواست قرار گیرند تا دیگر آتنا و آتناها در این شرایط قرار نگیرند.

تلاش های خبرنگار مهر در سنندج برای ارتباط با مسئولان کلینیک آرا به ویژه دکتر اسعد ادیبان که مدیرعاملی این مرکز را بر عهده دارد به جایی نرسید و متاسفانه وی پاسخگوی تلفن همراه و تلفن ثابت محل کارش نیز نبود ولی خبرگزاری مهر آمادگی لازم را برای انتشار دیدگاه های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، نظام پزشکی سنندج و سایر مراجع را دارد و وضعیت این کودک نیز برای روشن شدن ماجرا پیگیری خواهد شد.




۹ پاسخ ها به “آتنا قجر….صبای دیگر در گوشه ای از این مرزوبوم”

  1. خــآتون خــآموش گفته:

    امروز اتفاقی برنامه ای رو دیدم که ناخودآگاه یاد شما افتادم ..نمیدونم الان صبا دقیقا در چه وضعیتی هست یا خودتون در چه شرایطی امیدوارم که همهچیز به زودی خوب بشه ..برنامه در مورد بنیادی بود برای کمک به کودکان بیمار ایرانی آدرس سایتشون رو براتون میذارم انشاا.. که بتونه امیدی باشه و کمکی

    http://www.foundationforthechildrenofiran.org/

  2. fateme گفته:

    سلام

    چندماه پیش هم اومده بودم وبلاگتون
    تصادفی و این بار هم تصادفی از طریق لینک کردن نظرات و و وبلاگای دوستاتون
    دفعه ی قبل فک کنم زمستون بود- گشتم علت بیماری رو پیدا کنم و فهمیدم علتش اشتباه پزشکی بوده

    یه زمانی وبلاگ داشتم یک سال پیش
    برام به طور خصوصی نظر گذاشته بودین که سر بزنم
    اومدم
    واین بارسومه که دارم میام و میبینم ای بابا این همونه که

    نخوندمتون ودنبالتون نکردم چون اعصابم میریزه به هم
    چونش دیدا احساساتی هستم و بچه دوست و مثل الان باز گریم میگیره

    این بار هم چیزی نمتونم بگم و فقط میگم یکبار به دعوت خودتون و دوبار دیگه تصادفی اومدم تا هربار بغض کنم و ….
    شما که پدرشی چی میکشی

    پدر صبا

    براتون ا زته ته دلم دعا میکنم که خدادخترتونو بهتون برگردونه

    شهر ما زیاد بارون نمیاد- اما وقتی میاد چه شب باشه چه روز حتما من پشت پنجره برا همه- همه ی مریضا-جوونا-گرفتارا دعا میکنم

    از این به بعد
    برای صبای شما هم همچنین

  3. F_H گفته:

    nemidunam chi begam?:( man harchand vaght yebar miam inja bebinam saba khanum chetore be nazaram vaziate saba dar moghabele nima kocholo o barbodi ke diruz mord kheyli behtare:( fereshtehaye zamini omidvaram harja hastin behtarin zendegio dashte bashid

  4. ياسي گفته:

    سلام
    نمی دونم چی بگم واقعا” ناراحت شدم خیلی متاسفمزبونم از گفتن حس درونیم عاجز شده

    از ته ته ته دلم همیشه صبای عزیز و دعا میکنم امیدوارم هرچی زودتر صبای نازتون خوب
    بشه و خدای مهربون اونو بازم به جمع خونوادتون برگردونه همیشه به یاد صبا کوچولو
    هستم

  5. محمد گفته:

    سلام.واقعا متاسفم…نمیدونم چی بگم…فقط دعا میکنم خدا شفاش بده هرچه
    زودتر

  6. atefe گفته:

    slm man az amaghe vojodam narahat shodam baray u sabr va baray saba
    jon arezoy salamati daram amien

  7. منوچهرمارابی گفته:

    سلام بسیاربسیارمتاسفم امیدوارم مسولین به خودشان بیایند وباچشمانشان رابه روی حقیقت نبندند

  8. میترا گفته:

    خیلی ناراحت شدم اما هیچوقت نا امید نشید یه روزی میشه که صبا میاد و خودش این وبلاگو میخونه و براش خاطره میشه من براش دعا میکنم برای شما هم دعا میکنم خدا بهتون صبر بده انشاالله

  9. azita گفته:

    خیلی وحشتناک بود بیمیرم برای مامان بابای این فرشته کوچولو
    من میگم حتما پیگیری کنین درسته تو ایم مملکت دست آدم به جایی بند نیست اما به هر حال یه شکایتی دادگاهی قانونی چیزی هست نذارین دکترش قسر در بره بیشرف

یک پاسخ بنویسید